-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:14971 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

مختار ثقفي كيست ؟
مختار بن ابي عبيده ثقفي معروف به « كيسان » از مردم طائف بوده و هنگام خلافت عمر ، همراه پدر به مدينه رفت . پدرش در واقعه يوم الحجر در عراق به قتل رسيد . مختار به بني هاشم پيوست و هنگام خلافت اميرمؤمنان علي ( عليه السلام ) ، با آن حضرت در عراق به سر مي برد و پي از شهادت آن حضرت ، در بصره سكونت جست . پس از شهادت امام حسين ( عليه السلام ) با عبيدالله بن زياد به مخالفت برخاست . ابن زياد وي را تازيانه زد و به زندان افكند . سپس ابن زياد به شفاعت عبدالله بن عمر ، شوهر خواهرش ، او را به طائف تبعيد كرد و چون در سال 64ق يزيد بمُرد و عبدالله بن زبير به طلب خلافت برخاست ، با او بيعت كرد و در برخي جنگهاي او شركت كرد و سپس از وي اجازه گرفت كه به كوفه رود و مردم را به طاعت او بخواند . ابن زبير پذيرفت و او به كوفه رفت و در آن جا مردم را به خوانخواهي امام حسين ( عليه السلام ) فراخواند . او محمّد حننننفيه را امام خود مي دانست و در سال 66ق عامل ابن زبير را از كوفه بيرون راند و از قاتلان امام حسين ( عليه السلام ) هر كه را به دست آورد ، به قتل رسانيد و از كوفه تا موصل را به تصرف خود درآورد . عبيدالله زياد از شام با لشكري مامور دفع او شد . در موصل با سپاه مختار به سركردگي ابراهيم بن مالك اشتر بجنگيدند . ابراهيم او را شكست داد و خود ابن زياد را بكشت و سرش را نزد محمّد حنفيه و امام سجاد ( عليه السلام ) به مدينه فرستاد و گويند كه آن حضرت دعايش كرد . در همين هنگام ، كار عبدالله زبير در مكّه بالا گرفت و برادرش ، مصعب ، را به جنگ مختار فرستاد . مصعب با لشكري گران به كوفه امد و مختار را كشت و سپاهش را تار و مار كرد .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.